Stageperiode bij Persuade
Opdrachtgever: KNMP
Opdracht: Creëer een krachtige campagne die het imago van apothekers verbetert. Apothekers zijn meer dan “afhaalloketten voor medicijnen”; ze bieden cruciale zorg en ondersteuning. Richt de campagne op jonge vrouwen die stoppen met de pil, en benadruk de deskundigheid en betrokkenheid van apothekers als onmisbare adviseurs in hun gezondheidszorg.
Concept: Beschermde seks is niet zo complex!
Inzicht
Wanneer de temperaturen stijgen begint het te kriebelen, love is in the air! Daarom gaan we deze zomer naar broeierige plekken waar veel jongeren te vinden zijn; festivals. Van one night tent-stand tot samen doorhalen. Op festivals speelt anticonceptie ook een rol. Daarom gaan we jongeren deze zomer op weg helpen met een ludieke festival activatie.
Idee
De apotheker gaat jongeren deze zomer wegwijs maken in de wereld van anticonceptie. Met een groot roze doolhof, en reusachtige grote mond als blikvanger spreken we de festivalgangers aan. In het doolhof word je kennis getest door middel van stellingen over anticonceptie, weet jij de vragen juist te beantwoorden? Dan weet je de uitgang te vinden. We laten zien dat beschermde seks helemaal niet zo complex hoeft te zijn als het lijkt. De apotheker helpt je op weg. De festivalgangers worden aangetrokken door de opvallende vorm en de grappige teksten. Aan het begin van de doolhof worden er condooms uitgedeeld en aan het einde kom je bij een informatie desk uit waar je apothekers vragen kunnen stellen.